Wszystkie zajęcia w naszym przedszkolu są bezpłatne
Codzienne zajęcia plastyczne
Codzienne zajęcia plastyczne dzięki, którym następuje rozwój sprawności motorycznej i wrażliwości artystycznej dziecka. Ponadto zajęcia plastyczne kształcą wyobraźnię, zdolność myślenia i zaspokajają potrzebę aktywności.
Profesjonalana grupa anglojęzyczna
Jedną z grup jest profesjonalna grupa anglojęzyczna, w której równolegle pracuje nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz lektor języka angielskiego. Kładziemy nacisk na naturalne przyswajanie języka angielskiego poprzez zabawę. Spotkanie z językiem angielskim ma być przede wszystkim przyjemną przygodą, a zarazem przynosić rozwój sprawności językowych (osłuchanie, rozumienie, zdobycie poprawnej wymowy, umiejętność formułowania zdań). Oprócz zajęć dydaktycznych, muzycznych oraz swobodnych zabaw, dzieci mają kontakt z językiem angielskim podczas codziennych czynności takich jak mycie ząbków, odkładanie zabawek po skończonej zabawie czy spożywanie posiłków. Nauka przychodzi więc w sposób zupełnie naturalny. Dzięki temu dziecku będzie dużo łatwiej osiągnąć w przyszłości dwujęzyczność.
Warsztaty rytmiczno - rychowe
Warsztaty prowadzone przez nauczyciela rytmiki. Warsztaty obejmują słuchanie muzyki, emisję głosu, zabawy rytmiczno – ruchowe, naukę piosenek, tańców, gry na dziecięcych instrumentach. (4 x w miesiącu)
język angielski prowadzony w całości w języku angielskim
Zajęcia w każdej grupie, na których przedszkolaki mają szansę rozwijać swoje umiejętności językowe i poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny. Na zajęciach przedszkolaki uczą się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Zajęcia cechują autentyczność wypowiedzi formułowanych w drugim języku, czyli użycie ich w funkcji środka komunikacji, interakcji i reprezentacji wiedzy, a jednocześnie dostosowanie stopnia trudności wypowiedzi do możliwości poznawczych dzieci. Nauczyciel prowadzi zajęcia w języku angielskim, tworząc kontekst sytuacyjny dla użycia drugiego języka i prezentowania form językowych zawsze w sytuacjach w pełni zrozumiałych dla dzieci, tak aby miały one możliwość samodzielnego rekonstruowania ich znaczenia.
Zajęcia kulinarne
Zajęcia odbywają się 1 raz w miesiącu. Celem zajęć kulinarnych jest wyrobienie nawyków zdrowego odżywiania, a także nauczenie dzieci czerpania radości ze wspólnego przygotowywania posiłków.Podczas zajęć dzieci rozwijają swoją samodzielność, kreatywność oraz sprawność manualną oraz uczą się planowania swoich działań.
Zajęcia konstrukcyjno - techniczne
Zajęcia prowadzone 1 x w miesiącu przez nauczycieli poszczególnych grup, na których tworzy się "coś z niczego", wykorzystując różnego rodzaju tworzywa, bardzo często przedmioty typu: gazety, guziki, rolki od papieru toaletowego, kartony, pudełka, butelki, a więc większość rzeczy, które na co dzień wyrzucamy. Dzieci w ten sposób rozwijają swoją kreatywność, pomysłowość, chęć tworzenia czegoś niezwykłego z prostych przedmiotów.
Robotyka
Zajęcia z Robotyki odbywają się 1 raz w miesiącu. Podczas zajęć wykorzystany jest robot mTiny Discover Kit, który ćwiczy logiczne myślenie dzieci i umiejętności rozwiązywania problemów. Karty kodowe, interaktywne maty tematyczne, kolorowe pisaki pomagają dziecku odkrywać i postrzegać otaczającą je rzeczywistość.
Poprzez wysoce stymulujące i zabawne gry rozwijają ich umiejętność
uczenia się przez całe życie. Robot mTiny pozwala dzieciom samodzielnie odkrywać nieznane, starając się
wzmocnić ich zaufanie do samodzielnego myślenia poprzez zabawę.
.
Kodowanie i programowanie
"Kodowanie i programowanie." Zajęcia będą odbywały się jeden raz w miesiącu. Celem zajęć jest rozwijanie u dzieci logicznego myślenia jak również wyobraźni przestrzennej. Dzięki takim zajęciom dzieci mają możliwości rozwijać pamięć, koncentrację uwagi jak również koordynację ruchową.
Sensoplastyka z elementami sensoryki Montessori
Sensoplastyka - zajęcia plastyczne z wykorzystanie wszystkich zmysłów dziecka. Dzięki takiej formie plastycznej stymulowane są wszystkie zmysły dziecka. Jest to bardzo ważne dla rozwijającego się w pierwszych latach mózgu. Zajęcia takie są również wspaniałą okazją do bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami
Matematyka sensoryczna z elementami Montessori
Dzięki tym zajęciom dzieci poznają kształty nie na obrazku, ale dotykając prawdziwe przedmioty; mieszają kolory, aby nauczyć się ich nazw; uczą się przeliczać i liczyć konkrety, nie obrazki. Zajęcia z elementami matematyki sensorycznej to zabawy i gry konstrukcyjne, polegające na tworzeniu zbiorów, klasyfikowaniu przedmiotów, nazywaniu ich cech. Dzieci poznają miary, wagi, objętości obcując z prawdziwą materią.
Zajęcia sensoryczne z elementami Montessori
Zajęcia sensoryczne to program uczenia przez zmysły. Zajęcia te sprawiają olbrzymią radość dzieciom wynikającą z możliwości zmysłowego poznawania otaczającego je świata. Mają możliwość gromadzenia nowych doświadczeń, mobilizowanie aktywności zmysłowej, obudzenie ciekawości i eksperymentowania. Nauka polega na coraz sprawniejszej umiejętności rozpoznawania tych informacji w relacji do siebie. Im lepiej , sprawniej mózg potrafi rozpoznawać i nadawać właściwe znaczenie temu co widzi, słyszy, czuje tym szybciej, sprawniej dzieci myślą, uczą się, koncentrują, mówią, czytają, piszą.
Zajęcia w ramach czesnego
Dzieci uczestniczą w ramach czesnego w poszczególnych zajęciach dodatkowych :
WARSZTATY RYTMICZNO - RUCHOWE – prowadzone przez nauczyciela rytmiki. Warsztaty obejmują słuchanie muzyki, emisję głosu, zabawy rytmiczno – ruchowe, naukę piosenek, tańców, gry na dziecięcych instrumentach. (4 x w miesiącu)
WARSZTATY KONSTRUKCYJNO - TECHNICZNE - zajęcia prowadzone przez nauczycieli poszczególnych grup, na których tworzy się "coś z niczego", wykorzystując różnego rodzaju tworzywa, bardzo często przedmioty typu: gazety, guziki, rolki od papieru toaletowego, kartony, pudełka, butelki, a więc większość rzeczy, które na co dzień wyrzucamy. Dzieci w ten sposób rozwijają swoją kreatywność, pomysłowość, chęć tworzenia czegoś niezwykłego z prostych przedmiotów.( 1 x w miesiącu)
JĘZYK ANGIELSKI - zajęcia w każdej grupie, na których przedszkolaki mają szansę rozwijać swoje umiejętności językowe i poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny. Na zajęciach przedszkolaki uczą się wszystkimi zmysłami i całym ciałem. Zajęcia cechują autentyczność wypowiedzi formułowanych w drugim języku, czyli użycie ich w funkcji środka komunikacji, interakcji i reprezentacji wiedzy, a jednocześnie dostosowanie stopnia trudności wypowiedzi do możliwości poznawczych dzieci. Nauczyciel prowadzi zajęcia w języku angielskim, tworząc kontekst sytuacyjny dla użycia drugiego języka i prezentowania form językowych zawsze w sytuacjach w pełni zrozumiałych dla dzieci, tak aby miały one możliwość samodzielnego rekonstruowania ich znaczenia.
"MALI ODKRYWCY - DOŚWIADCZENIA I EKSPERYMENTY" - Wszystkie dzieci,podczas tych zajęć będą mogły zmienić się w prawdziwych odkrywców. Wykorzystując proste materiały, z którymi spotykamy się codziennie, będziemy wykonywać eksperymenty, które pozwolą odkryć tajemnice z dziedziny fizyki, chemii i przyrody. Dzieci poznają odpowiedzi na wiele ciekawych pytań, inaczej spojrzą na wszystko, co je otacza. ( 1 x w miesiącu)
"MATEMATYKA SENSORYCZNA Z ELEMENTAMI MONTESSORI" - to taka matematyka, którą przedszkolaki odkrywają w toku własnej działalności. Praktyczne czynności zachęcają dzieci do analizowania tego, jakie znaczenie ma powiedzenie, że coś jest czerwone lub że jakiś przedmiot jest trójkątny, a jeden jest większy od drugiego. To różnorodność gier i zabaw konstrukcyjnych, w których dzieci doświadczają długości elementów, zależności między wymiarami. Zajęcia pomagają dzieciom w rozpoznawaniu i stosowaniu podstawowych standardów sensorycznych: koloru, kształtu i rozmiaru. ( 1 x w miesiącu)
"ZAJĘCIA SENSORYCZNE Z ELEMENTAMI MONTESSORI" - program uczenia przez zmysły. Zajęcia te sprawiają olbrzymią radość dzieciom wynikającą z możliwości zmysłowego poznawania otaczającego je świata. Mają możliwość gromadzenia nowych doświadczeń,mobilizowanie aktywności zmysłowej, obudzenie ciekawości i eksperymentowania. Nauka polega na coraz sprawniejszej umiejętności rozpoznawania tych informacji w relacji do siebie. Im lepiej , sprawniej mózg potrafi rozpoznawać i nadawać właściwe znaczenie temu co widzi, słyszy, czuje tym szybciej, sprawniej dzieci myślą, uczą się, koncentrują, mówią, czytają, piszą.
"SENSOPLASTYKA Z ELEMENTAMI SENSORYKI MONTESSORI" - zajęcia plastyczne z wykorzystanie wszystkich zmysłów dziecka. Dzięki takiej formie plastycznej stymulowane są wszystkie zmysły dziecka. Jest to bardzo ważne dla rozwijającego się w pierwszych latach mózgu. Zajęcia takie są również wspaniałą okazją do bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami
,,KODOWANIE I PROGRAMOWANIE" - założeniem
zajęć jest rozwijanie u dzieci umiejętności logicznego myślenia i
wyobraźni przestrzennej. W czasie zajęć przedszkolaki mają szansę
rozwijać podstawowe funkcje poznawcze: pamięć, koncentrację uwagi
analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową. ( 1 x w miesiącu)
ROBOTYKA- Zajęcia z Robotyki odbywają się 1 raz w miesiącu. Podczas zajęć
wykorzystany jest robot mTiny Discover Kit, który ćwiczy logiczne
myślenie dzieci i umiejętności rozwiązywania problemów. Karty kodowe,
interaktywne maty tematyczne, kolorowe pisaki pomagają dziecku odkrywać i
postrzegać otaczającą je rzeczywistość.
Poprzez wysoce stymulujące i zabawne gry rozwijają ich umiejętność
uczenia się przez całe życie. Robot mTiny pozwala dzieciom samodzielnie
odkrywać nieznane, starając się
wzmocnić ich zaufanie do samodzielnego myślenia poprzez zabawę.
TEATR W PRZEDSZKOLU (on -line) - czyli spotkania z aktorami, które mają na celu wprowadzenie dzieci w świat sztuki, uwrażliwienie ich na piękno, a także zabawę pełną wrażeń i udział w przedstawieniach z morałem. "Bliskie spotkania ze sztuką" pozwalają:
- poznać różnorodne utwory o wartościach wychowawczych, poznawczych i kształcących,
- uczestniczyć w spektaklach dziecięcych w środowisku im bliskim,
- zdobycie umiejętności kulturalnego odbioru sztuki,
- pobudzenie dziecięcego zainteresowania sztuką i przygotowanie do jej odbioru.
MUZYKOTERAPIA -metoda relaksacyjna, ale i jako działanie o charakterze profilaktycznym, prowadzące do kształtowania zarówno otwartości na innych, lepszego zrozumienia własnych emocji, uspokojenie lub pobudzenie organizmu, pomoc w ujawnianiu emocji (w tym także „wyciszenie” emocji negatywnych na rzecz ujawnienia się pozytywnych), a także harmonizację osobowości.
BAJKOTERAPIA - terapia przez bajki, które wszystkie dzieci lubią słuchać. Czytając określone bajki można dziecku pomóc w wielu trudnych dla niego sytuacjach emocjonalnych, takich jak np. irracjonalne lęki lub pierwsze dni w przedszkolu. Bajkoterapia to także doskonała metoda relaksacyjna. Odpowiednio dobrane i opowiedziane albo przeczytane historie mogą doskonale wyciszyć, choćby przed snem, po dniu pełnym wrażeń lub pracy.
ZAJĘCIA KULINARNE - zajęcia odbywają się 1 raz w miesiącu. Celem zajęć
kulinarnych jest wyrobienie nawyków zdrowego odżywiania, a także nauczenie dzieci czerpania radości ze wspólnego
przygotowywania posiłków.
Podczas zajęć dzieci rozwijają swoją samodzielność, keatywnoiść oraz sprawność manualną oraz uczą się planowania swoich działań.
CYKL SPOTKAŃ "POZNAJEMY ZAWODY” – na których dzieci poznają charakterystykę i tajniki danego zawodu. Takie zajęcia prowadzą specjalni goście, także chętni rodzice przedszkolaków.
CODZIENNE ZAJĘCIA PLASTYCZNE - dzięki którym następuje rozwój sprawności motorycznej i wrażliwości artystycznej dziecka. Ponadto zajęcia plastyczne kształcą wyobraźnię, zdolność myślenia i zaspokajają potrzebę aktywności.
ZABAWY I WARSZTATY EDUKACYJNE- związane z uroczystościami, świętami okolicznościowymi, ważnymi wydarzeniami.
„ DNI KOLORÓW” -wprowadzające dzieci w nową porę roku
PROJEKTY EDUKACYJNE w których bierze udział nasze przedszkole:
- Sensosmyki - realizując program stymulujemy zmysły, rozwijamy mózg , integrujemy się
- #20 minut dla matematyki - edukacja matematyczna w domu i przedszkolu
-,,Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury '' - rozwijamy czytelnictwo wśród dzieci
- Piękna Nasza Polska Cała - kształtujemy postawy patriotyczne wśród najmłodszych, uwrażliwiamy ich na piękno, folklor i tradycje Polski
-,,Ekokulturalne przedszkole " Bliżej przedszkola- poszerzanie świadomości ekologicznej, kształtowanie
postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego
-Savoir vivre - jako dobre maniery.
FESTYN RODZINNY - odbywa się raz w roku dla wszystkich przedszkolaków oraz ich rodzin, na którym można miło i atrakcyjnie spędzić czas, także wziąć udział w konkursach i dobrej zabawie. W programie również ognisko z kiełbaskami oraz teatrzyk NIESPODZIANKA w wykonaniu chętnych rodziców oraz pracowników przedszkola.
URODZINKI - wspólne obchody najważniejszego dnia w życiu każdego malucha, w tym uroczyste odśpiewanie "sto lat" oraz wręczenie laurki przygotowanej przez wszystkie dzieci z grupy w tym dniu.
Pierwsze dni w przedszkolu
Dla Dziecka światem bezpiecznym jest świat, który już zna. Pierwsze tygodnie w Przedszkolu bywają trudne. Jest to czas zmian, które wiążą się silnymi emocjami. Dzieci i ich Rodziców pragniemy przygotować na powitanie Przedszkola. W związku z tym proponujemy różnorodne formy zajęć sprzyjających adaptacji:
- Indywidualne spotkanie Rodziców z Dyrektorem Placówki - w czasie indywidualnej rozmowy, zwykle przed rozpoczęciem edukacji, rodzice zapoznają się z organizacją i trybem życia w przedszkolu, przyszłymi nauczycielami ich dzieci. Swobodna rozmowa, to także możliwość uzyskania odpowiedzi na wiele nurtujących Rodzica pytań oraz wymiany informacji między zainteresowanymi.Spotkanie takie jest bardzo ważne.
- Pierwszy kontakt dziecka z przedszkolem – to wspólna wizyta rodziców i przyszłego wychowanka w placówce.
- Zajęcia adaptacyjne – udział rodziców z dzieckiem w ciekawych zajęciach i zabawach w grupie (zabawy muzyczno – ruchowe, zajęcia plastyczne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym).
*** "Wyprawka Przedszkolaka", a więc rzeczy, które Maluszek zabiera ze sobą do przedszkola:
-obuwie na zmianę - kapcie na zatrzask lub rzepy
-komplet ubrań na zmianę
-śpiworek z poduszką (w razie potrzeby także: pieluszki i chusteczki nawilżone)
-szczoteczka, pasta i kubek do mycia ząbków
- chusteczki higieniczne w pudełku ( 1 op. w miesiącu)
-teczka na prace plastyczne (A - 4)
* Uprzejmie prosimy, aby wszystkie rzeczy były podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka.
Zajęcia dodatkowo płatne - wyłącznie zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne - 1x w tygodniu
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE –zajęcia prowadzi doświadczony logopeda posiadający kilkuletni staż pracy z dziećmi.
- Na przełomie września i października w przedszkolu przeprowadzane są przesiewowe badania logopedyczne wśród wszystkich dzieci uczęszczających do placówki.
- Czas trwania zajęć logopedycznych wynosi około 20 min. i jest on uzależniony od możliwości i potrzeb dziecka.
- Zajęcia prowadzone są w formie zabawy i uwzględniają ćwiczenia aparatu artykulacyjnego (języka, warg, podniebienia i zwierającego pierścienia gardłowego), ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia emisji głosu i prawidłowej artykulacji.
Plan dnia
Plan dnia w grupie młodszej "Misie"
6:00 – 8:15 Przyprowadzanie dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań,gry i zabawy dydaktyczne przy stolikach, dowolne rysunki dzieci, gimnastyka poranna
8:30 – 9:00 Śniadanie ( angielski 2 razy w tygodniu - wtorek oraz środa)
9:00 – 9:20 Zajęcia dydaktyczne ( rytmika raz w tygodniu)
9:20 – 9:35 Zabawy swobodne ruchowe i rytmiczne
9: 35 - 9.50 - Zajęcia artystyczne, praca plastyczna
9:50 - 10:15 - Zajęcia dodatkowe
10:15 - 11:15 - Zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw
11:30 – 12:00 Obiad
12:00 – 14:00 Odpoczynek po obiedzie -leżakowanie, czytanie bajki
13:30 – 14:50 - Podwieczorek13:50 - 17:30 - Zajęcia indywidualne, gry i zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw, gry i zabawy ruchowe, rozchodzenie się dzieci.
Plan dnia w grupie starszej "Żuczki"
6:00 – 8:30 Przyprowadzanie dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań,gry i zabawy dydaktyczne, ćwiczenia poranne
8:30 – 9:00 Śniadanie ( angielski dwa razy w tygodniu - poniedziałek oraz czwartek)
9:00 – 9:30 Zajęcia dydaktyczne i ruchowe
9:30 - 10:00 Zajęcia manualne ( rytmika w każdą środę )
10:00 – 10:30 Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, gry i zabawy manualne przy stoliczkach
10:45 – 11:30 Zabawy w ogródku przedszkolnym, spacer
11:30 – 12:00 Obiad
12:00 - 12:30 Odpoczynek po obiedzie, słuchanie bajek
12:30 – 14:00 Zabawy tematyczne, gry dydaktyczne, zajęcia indywidualne i zespołowe, zajęcia wyrównawcze
14:30 – 17:30 Zabawy dowolne, prace indywidualne, zabawy w ogródku przedszkolnym, zabawy tematyczne, integracyjne, konstrukcyjne,rozchodzenie się dzieci do domów
Plan dnia w grupie anglojęzycznej "Flowers"
6:00 – 8:30 Przyprowadzanie dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań,gry i zabawy dydaktyczne przy stolikach, dowolne rysunki dzieci, praca indywidualna z dzieckiem
8:30 – 8:50Śniadanie
8:50 – 9:10 Praca z dziećmi - ćwiczenia grafomotoryczne
9:10 – 9:35 Zajęcia anglojęzyczne
9:35 – 10:15 Zajęcia dydaktyczne,ruchowe, muzyczne, plastyczne (rytmika w każdy poniedziałek)
10:30 – 11:30 Zabawy w ogródku przedszkolnym
11:30 – 12:00Obiad
12:00 – 12:20Odpoczynek po obiedzie, czytanie bajek
12:20 – 13:30 Praca z książką, zajęcia anglojęzyczne
13:30 – 14:00 Zabawy w kącikach zainteresowań
14:00 – 14:30 Podwieczorek
14:30 – 17:30 Zabawy dowolne, prace indywidualne, zabawy w ogródku przedszkolnym, zabawy tematyczne, integracyjne, konstrukcyjne, rozchodzenie się dzieci do domów
Plan dnia w grupie zerówkowej "Żabki"
6:00 – 8:30 Przyprowadzanie dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań,ćwiczenia poranne
8:30 – 9:00 Śniadanie (angielski dwa razy w tygodniu - poniedziałek oraz środa)
9:00 - 9:10 - Ćwiczenia i zabawy ruchowe, zajęcia plastyczne
9:10 – 10:30 Zajęcia dydaktyczne (rytmika w każdą środę)
10:30 – 11:30 Pobyt na placu zabaw
11:30 – 12:00 Obiad
12:00 - 12:15 Poobiedni odpoczynek (czytanie bajek)
12:15 - 13:00 Ćwiczenia kształtujące gotowość do nauki czytania i pisania, zajęcia wyrównawcze z dziećmi potrzebującymi pomocy i dziećmi zdolnymi
13:00 - 14:00 - Gry i zabawy swobodne w sali
14:00 - 14:30 Podwieczorek
14:30 - 17:30 Zabawy dowolne, zabawy w ogródku przedszkolnym, rozchodzenie się dzieci do domów
Metody pracy
Program edukacyjno - wychowawczy realizowany w naszym Przedszkolu jest zgodny z podstawą Ministerstwa Edukacji Narodowej i przygotowuje dzieci do edukacji szkolnej.
Proces edukacji przedszkolnej wzbogacany jest różnymi innowacyjnymi metodami:
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Pedagogika zabawy- Klanza
- Metoda Dobrego Startu Marii Bogdanowicz
- Matematyka wg Edyty Gruszczyk – Kolszczyńskiej
- Metoda gimnastyki twórczej Rudolfa Labana
- Gimnastyka rytmiczna Alfreda i Marii Kniessów
- Elementy muzykoterapii
- Elementy bajkoterapii
- Metoda integracji sensorycznej
Dobry kontakt rodziców z wychowawcami i dyrekcją przedszkola gwarantuje prawidłowy rozwój dziecka i jest bardzo istotnym elementem jego dobrego i skutecznego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Mając na uwadze uczestnictwo rodziców w życiu przedszkola organizujemy:
- Zajęcia otwarte dla rodziców, podczas których mogą przyjrzeć się funkcjonowaniu dziecka w grupie
- Spotkania wigilijne
- Dzień Matki i Ojca
- Festyn Rodzinny
- Rodzinne konkursy wewnątrz przedszkolne
- Cykl spotkań „Poznajemy zawody naszych rodziców”
- Uczestnictwo w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
Dla dzieci wizyta rodzica jako gościa honorowego w grupie jest powodem do wielkiej dumy.
Dzień, w którym rodzic zajął miejsce wychowawcy, pozostaje w pamięci dziecka na długo.
Dobry kontakt rodziców z wychowawcami i dyrekcją przedszkola gwarantuje prawidłowy rozwój dziecka i jest bardzo istotnym elementem jego dobrego i skutecznego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Istotną rolę w naszym przedszkolu odgrywa „Wychowanie przez sztukę” , które ujęte jest w planie pracy dydaktyczno - wychowawczej, a także poprzez comiesięczne spotkania z aktorami teatru. Wprowadzamy dzieci w świat wyobraźni, piękna i delikatności.
Pragnąc zaspokoić ciekawość dzieci organizujemy zajęcia z zakresu sensoryki z elementami Montessori (regularnie 1 x w miesiącu):
- Konstrukcyjno –techniczne :kreatywnie tworzymy „coś z niczego”:)
- Eksperymenty i doświadczenia pt."Mali odkrywcy" - mieszamy, sprawdzamy, odkrywamy tajemnice z otaczającej nas przyrody.
- Matematyka sensoryczna z elementami Montessori - nauka matematyki poprzez działanie i doświadczanie.
- Zajęcia sensoryczne z elementami Montessori - dotykamy, odczuwamy, słyszymy, dostrzegamy, czujemy, smakujemy, klasyfikujemy, rozróżniamy itd. Integrujemy pracę zmysłów (1 raz w tygodniu)
- Sensoplastyka z elementami Montessori
- Kodowanie i programowanie
- Robotyka
- Zajęcia Kulinarne
- Codzienne zajęcia plastyczne
- Zajęcia kulinarne
- Zajęcia ruchowo - rytmiczne